ponedjeljak, 31. srpnja 2017.

Školovanje kod kuće nije uvijek lako, ali je vrijedno truda!


Neki dan sam pričala sa svojim dobronamjernim ocem koji me je upitao: “Pa dobro, jeste li već pregorjeli od tog školovanja kod kuće?”

Ovo je peta godina da školujem djecu kod kuće i raspravljala sam se s njim o tome što sve moram pripremiti za nadolazeću školsku godinu. 

Provjeriti jesu li knjige spremne, rasporediti aktivnosti i nadati se i moliti da će naša godina proći glatko. Je li ponekad zamorno? Da! Ali je također i vrijedno truda. To je ono što sam ja odabrala učiniti kao majka. A moj otac me voli i stoga je bio zabrinut za moju dobrobit. 

On zna da sam ponekad u stresu zbog svega što moram napraviti. Njegovo pitanje me osvijestilo kako on sigurno nije jedini koji se pita je li školovanje kod kuće moguće. Postoje mnoge zablude oko toga kako taj život “zapravo” izgleda u svakodnevici. Mnogi se pitaju: “Je li to malo sve previše? Zašto bi se netko uopće stavio u poziciju da sve to prolazi?”

Zablude
Čak i sa svim pozitivnim medijskim natpisima o školovanju kod kuće, mnogo ljudi još uvijek ne razumije kako izgleda takav život i kako je to uopće moguće raditi. 

Postoje mnoge zablude o školovanju kod kuće i objašnjavati drugima (ponekad svakodnevno) da je ono divno – i da i oni trebaju o tome razmisliti – može biti zamorno. 

Na primjer, neki vjeruju da se samo skrivamo kod kuće i bezbrižno radimo svoj posao. Drugi vjeruju da ne dozvoljavamo svojoj djeci da imaju puno prijatelja ili društvenih kontakata u zajednici.

Ironično je da se zapravo često borim s tim koliko puno zanimljivih aktivnosti izvan kuće moram odbiti da bismo odradili sve školske zadatke! 

Između naše grupe za obitelji koje školuju kod kuće, crkvenih aktivnosti, sporta i dječjih aktivnih društvenih života, stalno smo razvučeni u svim smjerovima. Često se gleda na takve obitelji kao da vode idilične živote gdje odlučuju sve sami o svojem danu i rade što god žele budući da nema “škole” koja će nam diktirati dnevni raspored.

Ako uzmemo u obzir različite aktivnosti, satove, sastanke i svakodnevna ometanja dobronamjernih ljudi koji zovu ili dođu u posjet po danu jer smo kod kuće, to jednostavno nije tako. 

Školovanje kod kuće je prekrasno jer imamo izbor što će naša djeca učiti, a naša vjera tu dolazi na prvo mjesto. 

Iz tog razloga obitelji najčešće odabiru školovati kod kuće. Ali situacija je ponekad i nezgodna jer mama treba podučavati i druge ljude o tom životnom stilu tako da i oni mogu uvidjeti da njihova predodžba o onome što radimo i tko smo ne odgovara stvarnosti! 

Školovanje kod kuće na početku zahtjeva mnogo strpljenja
Budimo iskreni; jedna majka koja školuje kod kuće mora se puno žrtvovati. 

Ja, na primjer, moram provesti puno vremena spremajući se za svaku školsku godinu tako da moja djeca ne zaostaju i da imaju koristi od odličnog kurikuluma, dobrih aktivnosti, dobrih prijatelja i naše vjere koja sve prožima. Zatim, kada naša obitelj započne školsku godinu, ne sjedne sve odmah na svoje mjesto. Poput svake nove školske godine ili rutine, možda će biti potrebno nekoliko tjedana da se sve izgladi.

Predmeti su svaki godine za svako dijete sve teži i možda ćemo koristiti online predavanja koja prije nismo koristili tako da uvijek postoji nešto novo što moramo prilagodili i usavršiti. 

Kroz godine sam naučila da ne očekujem u prva dva tjedna da sve bude savršeno. Na sreću, sada već imamo dnevnu rutinu koja nam određuje kada svaki dan započinjemo s nastavom, kada je vrijeme za molitvu, za rad, a kada za odmor. 

Svakodnevni plodovi školovanja kod kuće
Na kraju svakoga dana, uzimam za sebe nekoliko minuta uz popodnevnu šalicu kave i provjeravam što su djeca napravila toga dana, jesu li sve korektno odradila prije nego završimo s radnim danom. 

Iako to možda zvuči lagano ili kao divna prilika za opuštanje, nevjerojatno je koliko često moram pozvati neko dijete da završi zadatak iz čitanja ili da ponovno prođe nešto što očigledno nije shvatilo. 

Međutim, često mogu vidjeti i kako iskreno i dobro obave svoj posao. Njihov svakodnevni napredak motivira me jer ne samo da sve odrade, već mogu vidjeti kako uče nevjerojatne nove stvari! Štoviše, kao majka i učiteljica, imam pogled na njih koji je jedinstven i koji nas povezuje. 

Nikad nisam shvaćala koliko blizak možeš biti svojoj djeci kada s njima razgovaraš jedan trenutak o dogmi naše vjere, a sljedeći im pomažeš da nađu malu rijeku na karti. Jednostavno nikada ne znate što sljedeći dan može donijeti! 

Sve je to vrijedno truda
Na kraju, čak i ako ima puno posla za napraviti, sve je to vrijedno truda. Ne brinem se o mnogim društvenim problemima koji muče druge roditelje jer poznajem svoju djecu i njihove prijatelje pa čak i roditelje tih prijatelja poprilično dobro. 

Volim imati snažnu vezu sa svojom djecom dok odrastaju i do sada je to bilo nevjerojatno putovanje koje se ne bi dogodilo da nisam prije toliko godina odgovorila “da” na Božji poticaj. 

Sada kada je započela nova školska godina, počinjem sagledavati kako se godina razvija pred mojim očima. Moje brige oko izbora izvanškolskih aktivnosti i planiranja satova dolaze na svoje mjesto. Iako će biti teških dana, burnih dana i ‘kada će to dijete već jednom završiti?’ dana, također će biti i dobrih dana, divnih dana i ‘moje dijete je  nevjerojatno!’ dana.

Školska godina je započela, Gospodin je dobar, i sve je to vrijedno truda!

Amy Pawlusiak

Nema komentara:

Objavi komentar