subota, 4. siječnja 2020.

Vijesti iz čistilišta




Danas sam doživio prometnu nesreću i nedugo zatim umro. Kirurg koji me pokušao spasiti zabilježio je vrijeme smrti točno u 14.05 sati popodne. U jednom trenutku  sam se našao u strašnom okruženju. Bio sam na suđenju. Cijeli moj život bio je pod povećalom. Koliko sam mogao utvrditi bilo je prisutno četiri osobe.

Prvi je bio Sudac - naš Gospodin Isus Krist, izvor svake vlasti i autoriteta. Tamo nije bio prisutan kao Dobar Pastir već kao Sudac zastrašujućeg veličanstva s optužujućim ranama na Njegovom boku, rukama i nogama koje su nastale zbog mene. Tamo je bio i tužitelj. Jedan neveseo lik bez imalo suosjećanja, vrlo vješt u ovakvim procesima. Iako je zračio kao netko slomljene ambicije, ipak je pokazivao zadovoljstvo s obzirom na svoj veliki uspjeh u ovakvim procesima. Bio je prisutan jedan svjedok - moj Anđeo čuvar. Četvrta osoba bio sam ja optuženi.


Sudac je bio tu da temeljito razmotri svaki djelić dokaza koji se stavljaju na ovaj sud i da donose neopozivu presudu - raj ili pakao za vječnost. Svaki grijeh, svaki prijestup, svaki nemar trebalo je pažljivo odmjeriti u odnosu na dobra djela koje sam učinio milošću Božjom.

Gledajući neizmjerno veličanstvo našega Gospodina, postalo mi je odmah jasno kako i najmanji nemar ima element beskonačnog u vezi s tim, jer je to patnja beskrajno dobrog Boga. Nemar nije mala stvar. A što je s mojim bezbrojnim propustima? Osjetio sam kako postajem sve uznemireniji i nervozniji. Tužitelj je podsjetio Suca na moje trošenje vremena na kompjuterske igre, pretraživanje po internetu bez ikakvog valjanog razloga, traženje zabave, pretjerano i opasno gledanje televizije, izbjegavanje požrtvovnih djela, bježanje od odgovornosti, nepristojnost, gramzivost za novcem i položajem, dobra djela koja su ostavljena nedovršena, zanemarivanje duhovnog štiva i proučavanja vjere, mlakosti, čak i isprazne riječi. Nazvao je mog anđela čuvara kao svjedoka. Moj anđeo čuvar koji me je čitavog života pokušavao usmjeriti u pravom smjeru i dalje od opasnosti, koji me nikada ni na trenutak nije napustio, koji se neprestano molio za mene i nudio Bogu sve moje dobre i čiste postupke, misli i želje nažalost je morao potvrditi sve te uvrede.

Vaga pravde je već bila nagnuta protiv mene, a tužitelj se tek zagrijavao.

Tada je upozorio Suca na moje lake grijehe. Bila je to planina grijeha. Bio sam krajnje šokiran i sve više sam se plašio. Prisjetio se ispričanih laži, nepažnje na Misi, zanemarivanja molitve, jadnih napora u pokušajima čuvanja pogleda, bezobzirnih misli i djela, brzog prosuđivanja i raspravljanja o nedostacima i slabostima drugih ljudi, neograničenih ambicija, ružnih riječi, a popis je bio dugačak i nastavljao se. Ponovno svjedočenje mog anđela čuvara potkrijepilo je navod tužitelja.

Tada je na moj veliki užas i strah počeo o mojim smrtnim grijesima, izloživši opsežan popis. Bio je to težak spis. Analizirao je svaki od njih pojedinačno. Sudac koji nije trebao pomoć tužitelja vidio je sve njih u svoj svojoj zloći, čak i one najtajnije. Moja sramota bila je porazna. Grijesi koji su slijedili: trenutci kada sam namjerno propustio Sv. Misu u nedjelju, svetogrdne pričesti, preziri propisa Crkve, nečiste misli, želje i djela na koja sam pristao i koji su se naslagali time što nisam izbjegavao te prigode; pijanstva, neobuzdani gnjev, ogovaranja, primamljivanje drugih na grijeh, prekomjeran rad i još mnogo toga – sve je bilo tamo. Okrenuo sam se svom anđelu čuvaru koji je žalosno skrenuo pogled prema Sucu. Tu sam bio, sam pred Stvoriteljem sa svim svojim smrdljivim i odvratnim grijesima. Tužitelj je dovodio u pitanje iskrenost mojih ispovjedi jer sam često ponavljao grešna djela. Zatražio je kaznu vječne smrti. Pravda je to zahtijevala.

Moja zbunjenost bila je potpuna. Nisam bio u stanju izgovoriti ni  slog u svoju obranu, pa čak ni pogledati svoga Sudca. Kad me Sudac ispitivao, moj anđeo čuvar spomenuo je moja dobra djela učinjena u stanju milosti: milosrđe, sveti pokreti moga srca, moje iskrene namjere življenja za Boga, sakramenti vrijedno primljeni, dobrotvorna djela i molitve za druge, uključujući male pokore ponuđene za duše u čistilištu; ali također je primijetio odluke koje nisu provedene i druge propuste. Njegovo je svjedočenje bilo s podrškom i iskreno, ali činilo se tako nedovoljnim prema svim dokazima koji su se gomilali protiv mene. U ovom trenutku, tužitelj je izgledao pobjedonosno, sa zadovoljstvom zbog dobro obavljenog posla. Do sad je svoje dokaze iznosio pred Sucem. Sad se okrenuo prema meni. Prije je bio samo neveseo i bez sažaljenja, ali sada je imao izraz goruće mržnje. Unatoč tome i usprkos mojoj strašnoj stravi od pakla, kad me pozvao da ga slijedim, bio sam u iskušenju da odem, pretpostavljajući odluku Sudca, jer sam bio u prisutnosti Svemogućeg Boga, nevine žrtve, dragog Spasitelja u osobi Gospodina našega Isusa Krista, dok je posjedovanje i nošenje zloće svih tih grijeha bilo nepodnošljivo. Sramota i strah bili su neopisivi.


Taman kad je sve izgledalo izgubljeno, pojavila se peta osoba, izrazito kraljevska gospa prišla je sa stražnje strane vijeća tražeći dopuštenje da se obrati Sucu. Bilo je odobreno. Ona je blagonaklono posredovala u moje ime. Tužitelj je bio bez riječi, a njegov se izraz u tom trenutku preokrenuo iz zločeste pobjede do ozračja poraza. Već ju je vidio i znao je to da kad se Ona zalaže za slučaj kod Suca to nepromjenjivo ublažava Njegovu pravdu u milosrđe. U moju obranu Sucu je predočila ono što je moj anđeo čuvar ranije predstavio. Spomenula je moja dobra djela izvršena u stanju milosti – Sv. Mise koje sam pobožno slušao, dobre ispovijedi, djela milosrđa, gorljive molitve, pokore, suosjećanje za druge, poniznost, strpljenje u poniženjima i protivštinama, praštanje tuđih uvreda protiv mene. Spomenula je određenu Sv. Misu kojoj sam vrlo pobožno prisustvovao i Svetu Pričest najponiznije primljenu. Naglasila je neizmjernu vrijednost te određene Sv. Mise, po čijoj zasluzi je otklonjen veći dio moga grešnog života. Spomenula je suze prolivene od tuge zbog uvrede nanesenim tako dobrom Stvoritelju. Podsjetila je posebno Suca na ono što je pretrpio da me spasi. Te iste rane bile su sada moja nada.
Čini se da su Njezine riječi imale veliki značaj kod Suca i udahnule su mi svetu nadu u moje srce. Nastavila je:

"U ime optuženog molim da uzmete u obzir Sv. Mise i molitve rodbine i prijatelja za počivanje njegove duše, patnje mnogih duša iz Čistilišta kojih se sjećao u svojim molitvama na zemlji i molitava njegove rodbine, prijatelja i zaštitnika u Raju."

U ovom trenutku sam bacio molećivi pogled na svog Suca. Njegovo se lice smekšalo. Činilo se da je sada više Dobri Pastir nego strogi Sudac. Gospa je nastavila:

"Na kraju, želim pridodati svoju molbu na njihove. Bez obzira na njegovu grešnost, bio mi je posvećen u životu i uvijek sam ga podizala kada je padao. Sa Tvojom zadovoljštinom Gospodine i bezgraničnim zaslugama Tvoje Muke i Smrti želim ga priznati svojim."

Sudac je bio dirnut njezinim riječima i njenom nadnaravnom ljubavlju i onom od rodbine, prijatelja i dobročinitelja, živih i mrtvih. Došao je strašni trenutak za presudu.

"Danas sam te na zahtjev moje i tvoje voljene Majke izveo iz tvog zemaljskog života u stanju milosti. Svi su ti grijesi oprošteni i zaboravljeni. Nikad me više nećeš uvrijediti. Zauvijek ću te voljeti. Tvoje ime je zapisano u Knjizi života. Nakon malo vremena pridružit ćeš se Meni, Ocu i Duhu Svetom, najsvetijoj Djevici Mariji, našoj Majci i nebeskom dvoru u vječnoj sreći i čistoj ljubavi." 

Kleknuo sam i poklonio se sav u suzama, preplavljen neizrecivim olakšanjem i ljubavlju pred nogama svoje Majke.

Na izricanje moga spasenja mrski tužitelj vratio se svom prebivalištu vječne muke, bijesan i praznih ruku. Ja koji sam u životu bio voljan ići u pakao ravnodušnošću prema Božjoj ljubavi po svojoj presudi posramljeno sam se zahvalio svom Gospodinu s neizrečenim riječima i slobodno se podložio anđelu da me odvede u čistilište sa željom da trpim te pročišćavajuće muke neko vrijeme za ljubav Božju i za sigurnost vječnog spasenja zahvaljujući zagovoru moje najdraže Majke i milosti moga Spasitelja.

Vrijeme na zemlji gdje je ležalo moje tijelo bilo je još 14.05 sati popodne. Kirurg još nije spustio tablicu u koju je zabilježio vrijeme smrti. Drama koja odlučuje o mojoj vječnoj sudbini odigrala se u trenu.

Sada dragi čitatelju poslušaj nekoga kome je bilo suđeno. Čini dobro ono što sam ja tako loše činio. Uroni u sebe. Mrzi svoje glavne mane i radi na njihovom otklanjanju. Prouči i upoznaj svoju vjeru posebno u ovim mračnim danima. Pohađaj Misu što češće i koliko god možeš sa žarkom sabranošću. Pričešćuj se i ispovijedaj često svoje grijehe temeljitim ispitivanjem savjesti. Obavljaj djela milosrđa, čini pokoru - najmanja dobrotvorna djela i pokore imaju veliku vrijednost. Razgovaraj, upoznaj se sa svojim anđelom čuvarom kako bi izbjegao grijehe i iskoristi pomoć koju on nudi. Svakodnevno moli krunicu. Moli, moli, moli se Gospi. Pobrini se da te dobro upozna kako bi mogla posredovati za tebe na onom strašnom sudu sa kojim se svi na kraju moraju suočiti. Bez zagovora Blažene Djevice Marije, suotkupiteljice, tko se može suočiti sa Božjom osvetom? Zdravo Kraljice Majko milosrđa, života, slasti i ufanja. Ufaj se, nikad ne napuštaj tu nadnaravnu krepost, ma koliko bio grešan. Molim te moli za nas duše u Čistilištu.




Nema komentara:

Objavi komentar