ponedjeljak, 20. siječnja 2020.

Zašto katolički dječaci i muškarci moraju biti čedni?



Tijekom mog odrastanja, o čednosti se nikad nije raspravljalo, hoću reći, nosila sam istu odjeću kao i svi ostali i nitko nije rekao ni riječ.

Bila sam uobičajena nespretna tinejdžerica, nikad komotna u suknji ili haljini. Mrzila sam sport, osjećala sam se kao da nigdje ne pripadam bez obzira što sam nosila na sebi ili gdje sam bila. (Osim ako nisam bila zadubljena u knjigu!). Nosila sam toliko malo suknji da se zapravo mogu sjetiti svake!

Nakon obraćenja, kada sam upoznala prijateljicu koja je nosila suknje, to mi je bilo iznenađujuće, ali bila sam tako otvorena prema toj ideji. Ukratko, bila sam tako nadahnuta da sam napisala knjigu! A ostalo je, kako se kaže, povijest!

Za muškarce je čednost nešto skoro nečuveno, ali ih ne možemo izostaviti iz te rasprave.

Iako nema ništa loše u tome da muškarci nose odijela, treba napomenuti kako ne rade svi muškarci poslove za koje bi bila prikladna takva vrsta odjeće. Mnogi su muškarci poljoprivrednici (a pošto je moj otac bio poljoprivrednik, pristrana sam prema njima!) i nositi odijelo za rad na farmi sigurno ne bi bilo prikladno.

Dakle, što bi muškarci i dječaci trebali nositi?

Dječaci i muškarci

Dječaci će izrasti u muškarce i zato ne možemo imati jedno pravilo za dječake i jedno pravilo za muškarce. No s dječacima moramo biti malo "fleksibilniji".

Mi imamo četiri dječaka i dok se naša pravila čednosti nisu promijenila, naučila sam biti prilagodljiva.

Sve od svakodnevne higijene do pripreme za ljeto i ljetne vrućine drži vas napetima dok su vaša djeca mala. Ne razumiju svrhu prikrivanja pa iako treba paziti da se ne pregriju dobro ih je ipak dostatno prekriti.

Vjerovali ili ne, uz nošenje sloja odjeće poput košulje i hlača bit će im hladnije nego da su gole kože, jer znoj lakše isparava uz sloj odjeće. Po mogućnosti neka nose pamučnu odjeću.

Općenito muškarce i dječake ne bi trebali nositi:

• Majice bez rukava
• Uske košulje
• Uske hlače
• Majice koje su raskopčane
• Vrećaste hlače
• Reklamne natpise na majicama
(i ovom popisu možete dodati još, ali za sada obavezno rezervirajte primjerak sljedećeg izdanja moje knjige "Nečednost, sotonina vrlina" da biste shvatili čitavu priču!).

No, za muškarce je to teško, jer se većina muškaraca ima svoje ustaljene navike (da, poput mog muža!) pa bi borba s njima da se pokriju mogla biti izgubljena bitka. Ako ste imali sreću što ste se udali za tradicionalnog katoličkog muškarca možda nećete trebati ni voditi tu bitku. Ali mnogi od nas su tek nakon braka pronašli svoju vjeru, pa je to teška bitka. (Takva je i situacija kod tradicionalnih katoličkih muškaraca s njihovim netradicionalnim suprugama)

Možete ih educirati, ohrabriti, ali na kraju, ako će se oduprijeti i zaboraviti što možete učiniti? U svakom braku morate birati bitke, kako mudro kažu. I jesam li rekla, molite, molite, MOLITE!? U najmanju ruku muškarci trebaju shvatiti da su i oni stvoreni na sliku i priliku Božju. Ipak, iako kod njih nečednost nije toliko opasna kao kod žena, pokazuju više poštovanje prema sebi kao hramovima Duha Svetoga kada se pokriju kako treba.

Kratke hlače za dječake i muškarce

Mnoge su obitelji protiv kratkih hlača za muškarce i dječake. Uglavnom sam i ja protiv toga. Moj otac nikada nije nosio kratke hlače kada sam odrastala i nikad nije bilo važno koliko je bilo vruće. Bio je iz drugog razdoblja, u koje bih željela da se vratimo kada su stvari bile „ili crne ili bijele“. Sada živimo život koji je stalno stanje sive boje.

Kratke hlače na neki način feminiziraju dječaka, oslabljuju ih. U svojoj knjizi "Nečednost, Sotonina vrlina", 1999. napisala sam i držim do danas:

"Dječaci, kako bi postali muškarci u pravom smislu, trebali bi biti naučeni da podnose sve vremenske nepogode i nelagodu. Čak i neugodnosti nošenja hlača kad je jako toplo. Želimo da naši dječaci odrastu i postanu muškarci koji su snažni, odvažni i neosjetljivi na nelagodu."

Posljednjih godina s obzirom na naše okolnosti i posebne potrebe naših dječaka smatrali smo da je to potrebno. Sjećate se kako sam rekla da treba biti fleksibilan? Napokon postoje 'neke' okolnosti poput plivanja tamo gdje su uvijek kratke hlače bile prikladne. Moram se boriti sa svojim dječacima kako bi nosili kratke hlače. Ne prepoznaju kada je vruće, dok se ne pregriju!

Kratke hlače za dječake NE BI trebale biti iznad koljena. Dok se igraju, prevrću, sva odjeća iznad koljena može postati nečedna. Mi biramo odjeću poput tri-četvrt hlača i dugih safari hlača.

Muške kratke hlače, ako ih MORA nositi, NIKADA ne smiju doći iznad koljena. Naš 16-godišnji sin August odbija nositi bilo što iznad koljena. Često odbije uopće nositi kratke hlače. Nekim se muškarcima ovo može činiti ekstremnim, ali iskreno, ako kratke hlače feminiziraju muškarce, zašto biste ih htjeli nositi? A kratke hlače iznad koljena iskreno su nečedne.

Plivanje za dječake i muškarce:

Tijekom plivanja naši dečki nose i majice za plivanje. Odlične su kao zaštita od sunca, a i za čednost. Nedavno sam na svojoj facebook stranici objavila sliku našeg prvog posjeta jezeru ove godine. Pogađate, neki od mojih sinova nisu imali na sebi te majice!

Rekla sam da treba biti fleksibilan, zar ne?

Pa, to je bio naš prvi izlet na jezero nakon duge zime i nisam mogla pronaći sve naše majice za plivanje! Dakle, da, nismo radi toga odustali od odlaska na jezero, a ja sam ih pronašla za sljedeći put. Budimo razumni. Bog nije imao namjeru da čednost upravlja našim životom željeznom štapom?

Muškarci nosite majice za plivanje. Poštujte žene koje su se udale za vas i žele vas zadržati za sebe. Zašto želite dovoditi u kušnju druge žene osim vaše da vas gledaju golih prsiju? Poštujete li svoju ženu i želite je zadržati za sebe? Onda tako postupajte i izgradite snažan brak između vas dvoje.

Zaključno:

Budite fleksibilni, ali budite čvrsti. Dječaci će se više poštivati i ponašati će se više poput gospode ako ih naučite čedno oblačiti dok su mladi.

Muškarci, ako hodate okolo bez majice i to vašoj supruzi teško pada, toplo vam preporučujem uzmite vremena i proučite neke snažne izjave prethodnih Papa i Svetaca o čednosti. Vaša supruga to ne izmišlja.

Zašto? Gospa Fatimska zatražila je čednost. Rekla je: "Uvest će se moda u odijevanju koja će mnogo vrijeđati našeg Gospodina." Iako ove izjave u velikoj mjeri upućuju na žene, ostaje isto tako općenita. Prema tome trebamo pogledati današnje društvo i shvatiti kako se ta izjava odnosi i na muškarce. U današnjem vremenu i svakodnevici u kojem je društvo u temelju uzdrmano moramo se vratiti razumnosti. Dječaci i muškarci danas nisu ni svjesni koliko su uhvaćeni u taštinu i ispraznost. Ne radi se o tome kako dobro izgledaju nego o tome koliko mogu ispuniti zvanje koje im je Bog dodijelio kao sinovima, studentima, muževima i ako Bog želi kao svećenicima.

Potrebni su nam dobri, snažni katolički muškarci kako bi očvrsnula vjera u budućnosti. Nije sve izgubljeno, ali započinje sa svakom obitelji, vašom i mojom, da učinimo promjenu u svijetu danas.

Počinje s vama.

Bog vas blagoslovio!


Nema komentara:

Objavi komentar