Dopušteno je da tradicionalni katolički učitelj predaje u javnoj školi, ali samo ako on time ne kompromitira svoje katoličke principe.
No ipak, katolik koji zaista voli svoju vjeru htio bi podučavati u tradicionalnom katoličkom okruženju, gdje znanje koje daje može biti integrirano u znanje o Bogu, vjeri i religiji i može biti podložno božanskoj mudrosti koju stječemo iz naše katoličke vjere. On će također znati cijeniti moralnu i disciplinarnu potporu koju nalazi u katoličkoj školi, i u harmoniji koja postoji u toj ustanovi, između uprave i učenika škole.
Stoga njega neće zavarati prividnim većim dobrom što je kao "svjetionik istine u olujnim morima indiferentizma.“ Dobar katolički učitelj, odlučan da živi ozbiljnim i dubinskim duhovnim životom, može učiniti puno više dobra u tradicionalnoj katoličkoj školi, gdje će ga poduprijeti ravnatelj i kolege, nego u sekularnom okružju javne škole. Jer u istinski katoličkoj školi, on može raditi da bi formirao elitu, koja će kada je jednom formirana nastaviti njegov posao s dušama. Međutim, u sekularnom okružju, on je ograničen na to da dirne samo neke duše, ali vrlo je neizvjesno hoće li dovesti do dubinske promjene u tim dušama, osim ako ih ne nagovori da prijeđu u tradicionalne katoličke škole.
Sada kad smo to rekli, sigurno je istina da neki učitelji nemaju mogućnosti podučavanja u tradicionalnoj katoličkoj školi i ne mogu živjeti bez prihoda i beneficija koje pruža javni školski sustav. U tom slučaju, dopušteno je tamo raditi ako nema opasnosti za njihovu osobnu vjeru i ako otvoreno ustaju za katoličke principe vjere i morala. Na taj način, neće se na njega gledati kao na nekoga tko surađuje sa zlom i lažima koji se propagiraju u javnim školama, niti će podržavati bezbožni sustav koji uništava mlade i sigurno može biti blagoslov pojedinačnim dušama koje traže istinu.
Peter R. Scott
Nema komentara:
Objavi komentar