Riječ nadbiskupa Lefebvrea:
Crkva nas na ovu prvu nedjelju Korizme
poziva na isposništvo. To možemo vidjeti kroz obrede Mise - isposničke obrede -
i također nas poziva na meditaciju nad razlozima zbog kojih činiti pokoru.
[...] I zbog toga moramo meditirati nad
razlozima za ovaj post koji Crkva traži od nas u ovoj korizmi, u slici našeg
Gospodina Isusa Krista, koji nam daje primjer u postu koji je trpio četrdeset
dana u pustinji.
Ako nas Crkva poziva prema tri velike
kategorije pokore tijekom Korizme, za to ima razlog. Te tri kategorije su
molitva, post i milostinja. Molitva je najvažnija. Ona je pokora, jer je
potrebno uložiti istinski napor da se odreknemo zemaljskih preokupacija,
discipliniramo se povlačenjem u prisutnost Boga i fokusiramo na našeg Božanskog
Spasitelja i ljepotu božanskog prijateljstva na koje nas On poziva. Sveti
Alfons neprestano naučava da sve stvari u nadnaravnom redu ovise o molitvi.
Kada molimo postoje dvije stvari koje moramo neprestano moliti Svemogućeg Boga:
ustrajnost u božanskom prijateljstvu i posvećujućoj milosti i rast u ljubavi
prema Bogu.
POST I MILOSTINJA
Postiti ne znači samo biti bez hrane,
nego općenito znači mrtviti naše neuredne želje i požude, našu sebičnost i
neumjerenost, našu samovolju i taštinu, naše nestrpljenje i ljutnju, naše
isprazne i nečiste želje. To umiranje sebi je predmet posta i zato moramo
otkriti našu dominantnu manu kako bismo odredili koju žrtvu trebamo ove
Korizme. Kao što sveti Pavao kaže: ''Koji su Kristovi razapeli su svoje tijelo
s njegovim požudama i pohotama'' (Gal 5, 24). Milostinja je također ključna,
ali ne smije biti ograničena samo na davanje novaca prosjacima. To je svaki dar
nas samih, našega vremena, naše energije i naše brige. To je želja da se stalno
čini dobro drugima, poučiti dobrom primjeru sa smiješkom, dijeliti s njima
sreću voljenja i služenja Bogu. To je ono što je sveti Pavao učio crkvu u Efezu
prije odlaska u Jeruzalem: ''Stalno sam vam pokazivao kako se tako valja
truditi i zauzimati za nemoćne i sjećati se riječi Gospodina Isusa, jer on
reče: Mnogo je blaženije davati, nego primati.'' (Dj 20, 35). To je provođenje
tog čudesnog mrtvljenja o kojem nam naš Gospodin govori da ovisi naše vječno
spasenje: ''Zaista kažem vam: što ste učini jednome od ovih najmanjih, meni ste
učinili.'' (Mr 25, 40).
Zašto ove tri vrste pokore? Što one
imaju zajedničko? Zašto Crkva inzistira da činimo pokoru kako bismo obnovili
svoj unutarnji život za vrijeme 40 dana Korizme? Zato što u sve ove tri vrste
pokore rastemo u ljubavi, vrlini kojom ljubimo Svemogućeg Boga više od svega
ostaloga i svoga bližnjega kao samoga sebe. Bit Korizme je rast u ljubavi prema
Bogu, od koje se sastoji svetost. Ali ljubav prema Bogu nije neki apstraktni
koncept. Ona mora biti življenja svaki dan, uvijek birajući što je najugodnije
Svemogućem Bogu, nadilazeći sami sebe i davanje sebe božanskoj volji. Volja
koja ljubi će nametnuti potpunu podčinjenost nižih strasti. To je razlog zašto
Korizma kulminira u dva tjedna Muke. Ova dva tjedna predstavljaju nam svršen
primjer ljubavi – fizička, emocionalna i duhovna trpljenja koja je naš Božanski
Spasitelj podnio za nas grešnike – najuzvišenija ljubav, koja nas zove da mu
vratimo ono što nam je On dao – ''Veće ljubavi nema od ove, da tko život svoj
položi za svoje prijatelje.'' (Iv 15, 13)
Ali, možda ćete reći, nije li sebično
prolaziti kroz sve te napore za nagradu, vječni život. Je li to istinski
altruizam, istinska ljubav, ako u činjenju dobra za Korizmu tražimo samo svoje
vječno spasenje? Ovaj prigovor je važan, jer služi da se pokaže kako se
božanska ljubav razlikuje od ljudske ljubavi. Ljudskom ljubavlju dajemo i
dijelimo svoje i sebe, ne očekujući ništa zauzvrat, dok mrtvljenjem i božanskom
ljubavlju mi se nadamo, čeznemo, želimo dobiti nagradu - nebo. Sveti Toma
Akvinski objašnjava zašto. Ljubav je prijateljstvo, a prijateljstvo je po
definiciji recipročno, između dviju osoba koje imaju za temelje komunikaciju
dobrih stvari i za kraj zajednicu prijatelja. Dakle, kada se žrtvujemo za svoje
prijatelje, ne očekujući ništa zauzvrat, to je za vrhunsko dobro prijateljstva,
naime dijeljenje naše naklonosti i sjedinjenje jedni s drugima. Ova je nagrada
neodvojiva od prijateljstva i ne može se tražiti u istinskom prijateljstvu.
Sveta pisma nam ne ostavljaju sumnju u činjenicu da je sjedinjenje s Bogom u
koje nas uvodi naš božanski spasitelj istinsko prijateljstvo. Nakon Posljednje
večere On je otkrio ovu tajnu božanske ljubavi, odgovarajući na pitanje svetog
Judeje, pitajući kako će se to otkriti svojim učenicima, ali ne i svijetu:
"Tko ljubi mene, držati će moju riječ, i moj Otac će ljubiti njega, i k
njemu ćemo doći i u njega se nastaniti. ”. (Iv 14; 23). To je prisno
prijateljstvo koje nas povezuje sa samim Bogom, o čemu je Gospodin govorio
kasnije: „Više vas ne nazivam slugama, jer sluga ne zna što radi njegov
gospodar, nego sam vas nazvao prijateljima, jer sam vam objavio sve što sam čuo
od svojega Oca.'' (Iv 15,15).
BOŽANSKO PRIJATELJSTVO
Naša ljubav prema Bogu je posljedično
božansko prijateljstvo, sudjelovanje u božanskom životu koje nam je daje naš
božanski ljubavnik, koji je preuzeo na sebe našu ljudsku prirodu "da ovim
putem možemo postati sudionici božanske prirode" (2 Pt 1,4). Dakle,
ljubeći Boga i žrtvujući sve za Njega, ne možemo ne tražiti zajedništvo s
Bogom, što je i cilj našeg prijateljstva s njim. Ne možemo si pomoći da ne
žudimo vidjeti Ga licem u lice, niti bismo mogli poželjeti naše vječno
prokletstvo, čak i ako iz nekog nemogućeg proturječja iz toga moglo izaći kakvo
dobro. Želja za nebom je, prema tome, neodvojiva od ljubavi prema Bogu. Zato
Naš božanski Spasitelj istodobno uključuje potrebu potpunom žrtvom sebe i za spasenjem svoje duše: "Ako će itko
doći za mnom, neka se odrekne i uzme svoj križ, i slijedi me. Jer tko će
spasiti svoj život, izgubit će: i onaj koji će izgubiti svoj život radi mene,
naći će ga. Što koristi čovjeku ako stekne čitav svijet a izgubi vlastitu dušu?
Ili što čovjek može pružiti za svoju dušu? " (Mt 16, 24-26). Slijedom toga
znamo da volimo Boga kada činimo sve što možemo kako bismo spasili svoju dušu i
znamo da ćemo spasiti svoju dušu ako učinimo sve što možemo da ljubimo Boga. To
je škola korizme.
NADA I LJUBAV
Tu je još jedna posljedica toga koja je
od velike važnosti za naš duhovni život. Sažeo ju je sv. Pavao kad nas uči da
"Ljubav ... svemu se nada" (1 Kor 13,7). To znači da su ljubav i nada blisko su povezani.
Nadnaravna nada povećava božansku ljubav u našim dušama, a rast u ljubavi prema
milosrđu našega Gospodinu uvelike povećava pouzdanje u našu nadu. To vrlo
prikladno izriče sveti Pavao u svom pismu Rimljanima: „Nada se ne sramoti, jer
se ljubav Božja izlila u naša srca od
Duha Svetoga koji nam je dan“ (5,5). Jer nada je nepogrešivo pouzdanje da nas
Bog neće napustiti, nego je Svemoćan i biti će vjeran Svojim obećanjima da će nam oprostiti grijehe, dati nam svoju
milost i život vječni. Dokaz je Njegova Smrt koju je
voljno podnio zbog ljubavi naših duša: „Zato me Otac ljubi: jer polažem život svoj, da ga ponovo
uzmem“ (Iv 10,17). Stoga meditacija o patnjama i Kristovoj smrti ispunjava nas
nadom, jer je prigrlio križ da „mi možemo imati život i obilato ga imati“. (Iv
10,10). Ali ta nada u božansko nasljeđe dovodi nas do toga da više volimo Boga
kao njegova draga ljubljenu djecu, kako sveti Pavao ističe: „A ako smo i djeca
i baštinici smo: baštinici Božji, a subaštinici Kristovi, jer ako s njim trpimo
da se i s njim proslavimo. " (Rim 8,17). Isto tako naša ljubav prema Bogu našu nadu. Unatoč mnogim nesavršenostima u našoj ljubavi, sam napor da
odgovorimo božanskom pozivu da ljubimo Boga svim srcem, dušom, umom i snagom
ispunjava nas velikom nadom. Dokazi naših neuspjeha u praksi te ljubavi svjedoči
nam o milosti Božjoj. Zbog toga težimo postiti, davati milostinju i moliti se.
To je efekt stvarne milosti u našim dušama, vračajući nam posvećujuću. Kad smo
napravili dobru i poniznu ispovijed, posljedično imamo najveće moguće jamstvo
svoje nade, istodobno kad i uklanjamo prepreke našoj ljubavi prema Bogu.
Istinska ljubav i nada prate jedna drugu, a pokore su nerazdvojne i od jedne i
od druge. Budimo onda oprezni prema modernističkom stavu koji umanjuje našu
grešnost i našu potrebu da se pokajemo. Uklanjajući pokoru, uništili su
istinsku nadnaravnu ljubav u kojoj smo svi toliko često padamo, i zamijenili je
filantropijom u kojoj možemo biti vrlo zadovoljni sobom. Na isti su način
uništili grješničku nadu u život vječni, nudeći mu umjesto toga slijepo
pouzdanje u uspjeh na ovoj zemlji - plod i to vrlo isprazan, lažne teologije
oslobođenja. Sveti Luka bilježi riječi našeg Gospodina: "Jedno je
potrebno" (Lk 10, 42). Bile su upućene pokajničkoj grešnici, svetoj Mariji
Magdaleni, koja je odabrala ovaj „najbolji dio, koji joj se neće oduzeti“.
Moramo odabrati isto. Uključimo se u sveto natjecanje Korizme da učinimo upravo
to i osiguramo svoj vječni spas. Naše ponizne ispovijedi očistit će naše duše
od prepreka ljubavi prema Bogu, odnosno od našeg ponosa, samovolje i
samozadovoljstva. Oni će nadahnuti u nama ljubav i spremnost na neke smale
pokore koje nam duše tako očajnički trebaju. Time ćemo rasti u pravoj ljubavi
prema Bogu i naša nada u vječno spasenje bit će osigurana. Tome nas uči Bezgrješna
Majka Božja, naime da ako se kao istinski pokajnici pribjegnemo njezinom
zagovoru kao Utočištu grešnika, Ona će za nas postati Vrata Nebeska, ispunivši
nas pouzdanjem da ćemo jedan dan
sudjelovati u njezinoj Bezgrješnoj pobjedi ljubavi. Neka nošenje naše Čudesne
medaljice, naša vjernost smeđem škapularu i naše gorljivo recitiranje molitve
Gospe Fatimske nakon svake desetice Krunice (O moj Isuse ...), budu dokaz ove
nade.
p. Peter R. Scott
objavljeno u časopisu ''Defende nos'' br. 65 priorata FSSPX-a Sveti Mihael u Nigeriji
Nema komentara:
Objavi komentar