subota, 15. listopada 2022.

"Nasljeduj Mariju" - Alexandre Joseph de Rouville (1)


Alexandre Joseph de Rouville: "Nasljeduj Mariju"

Sastavljeno prema planu knjige "Nasljeduj Krista"


KNJIGA I.

U kojoj se razmatraju kreposti Blažene Djevice - od vremena Njezinog Bezgrješnog Začeća do rođenja Njezinog božanskog Sina u Betlehemu


POGLAVLJE I.

O nasljedovanju kreposti Blažene Djevice


"Blago onima koji čuvaju moje putove...blago čovjeku koji me sluša" (Mudre izreke 8, 32;34) i čuva u srcu svom pouke kreposti koje ga učim u primjerima svetosti koje sam mu pokazala!

Crkva nas potiče, primjenjujući te riječi Svetoga Pisma na Blaženu Djevicu, da proučavamo kako se ta Kraljica Svetaca ponašala ovdje na zemlji i da nasljedujemo ono čemu se divimo u Njoj. 


Sretan je, posljedično, onaj koji nasljeduje Mariju, budući da, nasljedujući Mariju on nasljeduje Isusa Kralja - prvi uzor svih kreposti. 

Život te Presvete Djevice, jedna je univerzalna pouka. U njoj, mi učimo kako se ponašati u blagostanju, ali i nedaćama; u vremenima molitve, usred vanjskih obveza, u slavi i u poniženjima. 

Mi nikada nećemo dostići savršenost s kojom je Ona obavljala sve svoje čine, ali savršenija je ona osoba koja je manje udaljena od toga.

Stoga ti, koji govoriš da služiš i častiš Mariju, ako želiš suobličiti se s tim izvrsnim uzorom, trudi se nasljedovati je, koliko je god moguće u tvojoj slabosti: u Njezinoj živoj vjeri, spremnoj poslušnosti, iznimnoj poniznosti, nepokolebljivoj vjernosti, čistim nakanama  i najvelikodušnijoj ljubavi. 

Tko ne bi bio sposoban, kada ga pomaže Božanska milost, slijediti Njezin primjer kao uzor u prakticiranju tih različitih kreposti?

Bez tog nasljedovanja, tvoja ljubav za Nju je jako slaba i ne bi trebao očekivati značajne znakove Njezine zaštite. 

Svakog dana, istina je, ti kažeš neke molitve Njoj u čast. Štoviše, na sebi nosiš neke vanjske znakove svoje pobožnosti prema Njoj. Možda si i član onih duhovnih bratovština koje su posebno ustanovljene da bi častile Njezine iznimne kreposti. 

Sve će ju to pokrenuti, bez sumnje, da moli za spasonosne milosti za tebe. Ali, ako se tvoja pobožnost ne pruža dalje od toga i ako te to ne potakne da nasljeduješ Njezine kreposti, tvoja te pobožnost neće spasiti. 

Filistejci su posjedovali Kovčeg Saveza i okitili su ga darovima, ali on im nikada nije postigao nikakav blagoslov jer su ostali uvijek vezani uz svoje idole. 

O, najdivnija Kraljice kreposti; ako te mi ljubimo, nije li ispravno da za tebe radimo ono što radimo za svoje vremenite prijatelje? Mi se trudimo formirati svoj karakter u skladu s njihovim i prihvatiti njihove interese. 

Iz tog usklađivanja uzdiže se sjedinjenje srdaca. Nema prijateljstva tamo gdje nema sličnosti u ponašanju. 

Kako može Tvoje Srce, tako ponizno i čisto, tako apsolutno podložno Božjoj volji, tako revno za interese Božje, biti sjedinjeno sa srcem ovisnim o pohoti i ponosu, nepodložnim Božjoj volji i bez ikakve revnosti za Njegovu slavu?

"Ako me ljubite, nasljedujte me, kao što sam ja nasljedovala Krista" - to govoriš svakome od nas; s još više opravdanja nego kad je sv. Pavao govorio prvim kršćanima. "Ako ste moja djeca, upijte duh svoje Majke."

Duh Marijine djece mora biti kao duh njihove Majke; duh milosrđa i ljubavi, duh spokoja, duh mrtvljenja, duh straha i duh Božji. 

O, Sveta Djevice, ja ću stoga u budućnosti učiniti, da se moja pobožnost prema Tebi sastoji iznad svega u nasljedovanju Tvojih kreposti. 

To je najsavršenija čast koju Ti mogu odati. To je najveće svjedočanstvo ljubavi koje Ti mogu dati. 


Izvor: The imitation of the Blessed Virgin: composed on the plan of the Imitation of Christ by Rouville, Alexandre Joseph de, 1716-1793


Nema komentara:

Objavi komentar