petak, 28. listopada 2022.

"Nasljeduj Mariju" - Alexandre Joseph de Rouville (3)


Alexandre Joseph de Rouville: "Nasljeduj Mariju"

Sastavljeno prema planu knjige "Nasljeduj Krista"


KNJIGA I.

U kojoj se razmatraju kreposti Blažene Djevice - od vremena Njezinog Bezgrješnog Začeća do rođenja Njezinog Božanskog Sina u Betlehemu


POGLAVLJE III.

O brizi koju trebamo posvetiti da bismo sačuvali posvetnuu milost


Marija je začeta u milosti Božjoj bez ikakve mrlje grijeha ili barem bez imalo sklonosti na grijeh; nije imala iste razloge za strah da ne upadne u grijeh. 

Međutim, ako proučimo čitav tok Njezinog ponašanja, možemo pomisliti, da je Ona imala isto ili čak više od nas razloga za strah.  

Ona je neprestano pazila nad svim pokretima svog Srca, kao da je u opasnosti da njegovi osjećaji budu zavedeni ljubavlju prema stvorenjima. 

Ona je neprestano pazila nad svim svojim riječima, kao da se plašila i najmanje neopreznosti svog jezika. 

Začeta sa svim povlasticama nevinosti, Ona je odabrala uvijek živjeti u vježbanju pokore.

Što se nas tiče, iako smo okruženi zavodljivim i pokvarenim neprijateljima, koji su neprestano zauzeti napadom na naše slabosti naravi, pa opet, mi živimo bezbrižno i u velikom miru. 

Priznajemo da smo sama slabost, pa ipak, redovito se izlažemo prilikama koje su uzrokovale padove i najsnažnijih. 

Nosimo blago milosti u vrlo krhkoj posudi, koja se može razbiti na komadiće u trenutku kada to najmanje očekujemo.

Koliko mnogo neprijatelja nas nastoji lišiti tog dragocjenog blaga? Neprijatelji unutar nas, neprijatelji izvan nas, neprijatelji oko nas. 

 Neprijatelji unutar nas - naše strasti, koje nikad nisu posve ukročene. 

Neprijatelji izvan nas - duhovi tame.

Neprijatelji oko nas - ovaj pokvareni svijet. 

Poput napola ugašene lampe, naše strasti mogu se uvijek nanovo zapaliti i prouzrokovati strašne požare.

I da smo sa sv. Pavlom bili uzneseni do trećeg Neba i dalje bismo se trebali plašiti da budemo bačeni dolje u najnižu provaliju sa đavlom i njegovim anđelima. 

Uzalud se umirujemo iskrenošću naših namjera i revnošću svojih odluka. Jedna nesretna prilika dovoljna je da nas uništi zauvijek. 

Jedan jedini pogled lišio je Davida prijateljstva Božjeg, a Dalila je zavela i pokvarila Sampsona. 

Najjača i najimpozantnija stabla najudaljenijih osama, bila su srušena iznenadnim udarom ili napadom, nakon što su mnogo godina podnosila najjače oluje. 

U prakticiranju kreposti, ne možemo odgovoriti sa sigurnošću da ćemo biti vjerni sutra - jer smo bili vjerni danas. Budući da je potrebna budnost i odgovor na Božja nadahnuća, duša koja je bila predmet Njegovih povlastica, još uvijek može biti izgubljena. 

Onaj koji oslanjajući se na svoje prijašnje raspoloženje i dispoziciju  nije budan nad samim sobom uskoro će na njih zaboraviti. 

Kada želimo ploviti nemirnim morima i proći živim blatom, a da ne poduzmemo potreban oprez da bismo ih izbjegli, moramo uskoro očekivati žalostan brodolom. 

Teško je, priznajem, prolaziti čitavi život pazeći na svoje sklonosti i težnje da bismo se protiv njih borili. Ali nitko nikada nije postao svetac bez budnosti i borbe. 

"Moje tijelo dršće od straha pred Tobom, sudova Tvojih ja se bojim" (Psalmi 119, 120); strah će me učiniti opreznim, a moj oprez za mene će postići sreću budućih pobjeda u mojim borbama.

Pomozi mi da Te dobro razumijem, da je milost koja me čini Tvojim djetetom i prijateljem jedino dobro, koje je vrijedno moje brige, a čiji gubitak je jedino vrijedan mojeg žaljenja i suza.

Kako trebam biti sretan, ako nikada nisam izgubio to dragocjeno blago. Slobodan od mnogih problema i nedaća u ovom životu, trebao sam postići za slijedeći neiscrpivi izvor utjehe i radosti. 

O moj Bože, ja ću radije pretrpjeti najgora zla negoli se opet dovesti u situaciju da izgubim Tvoje prijateljstvo. To je moja čvrsta odluka. Kakvu ću radost uživati, ako ostanem njoj vjeran. 

Ako ću znati čuvati to blago, Ti ćeš prebivati u mom srcu, vladati u njemu svojom prisutnošću, rasvjetljivati ga svojom mudrošću, podržavati ga svojom moći i svakodnevno ga darivati novim znakovima svoje ljubavi. Ukratko, Ti ćeš sam biti njegova najveća nagrada u vremenu i vječnosti. 


Izvor: The imitation of the Blessed Virgin: composed on the plan of the Imitation of Christ by Rouville, Alexandre de, 1716-1793

Nema komentara:

Objavi komentar