U tom svom dužem intervjuu s francuskim novinarom Guillaumom d’Alançon, pod naslovom Nada za svijet: Ujediniti sve stvari u Kristu, američki kardinal naziva rodnu teoriju “ludošću”, spominje pitanje pričesti za razvedene i ponovno vjenčane i nudi sredstva za krizu u Crkvi.
Burke je pokrovitelj Suverenog Malteškog reda i bivši prefekt Apostolske signature, vatikanskog najvišeg suda.
“Ne vidim kako je moguće razgovarati o obitelji, a da ne govorimo o obrani ljudskog života“, rekao je Burke. “To je temeljno. Kontracepcija i abortus dva su stupnja napada na bračnu ljubav. Kod kontracepcije postoji strah od novog života, a ta praksa često vodi do abortusa. Od temeljne važnosti je povezati nastojanja u ime obitelji s pro-life nastojanjima, jer je brak izvor novoga života.”
“Gospodin je stvorio muškarca i ženu da ljube jedan drugoga i da se ožene, da izraze svoju ljubav potpunije u bračnom sjedinjenju, koje je po svojoj prirodi plodno“, objasnio je Burke. Rodna teorija je napad na tu istinu, rekao je.
“Rodna teorija je jedna izmišljotina, umjetna tvorevina. Nemoguće je imati identitet koji ne poštuje odgovarajuću prirodu muškarca i žene“, rekao je Burke. “To je ludost koja će uzrokovati strahovitu štetu u društvu i u životima onih koji podržavaju tu teoriju. S rodnom teorijom, nemoguće je živjeti u društvu. Već danas, na određenim mjestima u Sjedinjenim Državama, svatko može promijeniti identitet i reći: ‘Danas sam muškarac; sutra ću biti žena.’ To je potpuna ludost. Neki muškarci inzistiraju na tome da ih se pusti u ženske zahode. To je nečovječno. Možete zamisliti kakva se zbunjenost javila u školama... Danas postoji ogromna zbunjenost, koja se zasniva na lažnoj ideji da praktično postoji beskrajan broj mogućih seksualnih orijentacija. Dvostruki izraz ljudske osobe nije heteroseksualnost i homoseksualnost, već muško i žensko. To je autentična teologija antropologije: Bog je stvorio čovjeka: muško i žensko stvori ih.”
Burke je upozorio kršćane da moraju braniti prirodni zakon od zakonodavnih napada koji se suprotstavljaju onome “što je upisano u srce svakoga čovjeka po vrhovnoj volji Božjoj.“
“Ne spominjati prirodni zakon znači negirati razum”, rekao je.
Slično tome, ljudi koji doživljavaju privlačnost prema istome spolu zaslužuju autentičnu pastoralnu brigu, brigu koja im neće škoditi ohrabrujući ih da slijede “sklonosti protivne prirodnom zakonu.”
Homoseksualni čini uvjerljivo uzrokuju patnju, rekao je, jer idu protiv prirodnog „nadopunjavanja spolova i mogućnosti spolnih snaga za stvaranje.“
Ali Crkva nudi onima s istospolnom privlačnošću priliku “otkriti ono što autentična ljubav znači”, kaže Burke. Citirao je učenje iz Katekizma Katoličke crkve da ljudi koje privlači isti spol moraju biti “prihvaćeni s poštovanjem, suosjećanjem i senzibilnošću” (CCC 2358).
Uz to razoružavanje prirodnog zakona, Burke je govorio kako nemogućnost islama da mirno koegzistira s drugim vjerama i napadi predsjednika Obame na vjersku slobodu predstavljaju prijetnju Katoličkoj crkvi.
“Predsjednik Obama želi gurnuti Crkvu iza zidova crkvenih zgrada i spriječiti je da primjenjuje svoj zakon u svojim vlastitim bolnicama i školama“, upozorio je kardinal. “On tvrdi da Crkva ne može intervenirati u pitanja abortusa, homoseksualnosti, već da Država sama mora riješiti ta pitanja.”
Vlada SAD-a „želi da građani budu poslušni nepravednim zakonima“, poput zahtjeva da katoličke bolnice vrše abortuse i dijele kontracepcijska sredstva. “Na to ja odgovaram: Mi to ne možemo raditi,” jer “postoje situacije kada kršćanin mora odbiti poslušnost kada civilni zakon zapovijeda nešto što je u suprotnosti s moralnim zakonom.”
‘Ne postoji opravdanje za reći da je određen postotak brakova nevažeći.’
“Nemoguće je reći išta drugo osim onoga što je papa Ivan Pavao II. rekao po pitanju smiju li razvedeni i ponovno vjenčani parovi koji se ne suzdržavaju od bračnih odnosa primiti svetu Pričest“, inzistirao je Burke.
Spomenuo je kontroverznu temu koja je bila uzrok žestoke rasprave unutar Katoličke crkve citirajući pobudnicu bivšeg pape Familiaris Consortio, u kojoj se ponavlja drevni crkveni nauk o nepripuštanju sakramentima razvedenih i civilno vjenčanih osim ako ne žive kao brat i sestra.
“Stanje razvedenih i ponovno vjenčanih katolika nije u skladu s otajstvom sjedinjenja Krista i Crkve”, rekao je Burke.
Liberalni prelati poput kardinala Waltera Kaspera vršili su pritisak na Crkvu da pripusti razvedene i ponovno vjenčane Pričesti na dvije prijeporne sinode o obitelji. Papa Franjo iznio je temu u svojoj pobudnici iz travnja 2016.
Mnogi vide kako je pobudnica pape Franje Amoris Laetitia kao dolijevanje benzina na vatru sa svojim tobožnjim sugestijama da će Crkva u nekim slučajevima dozvoliti onima koji žive nepokajnički u situacijama koje označava objektivno griješnima da prime svetu Pričest.
Clare Chretien(LifeSiteNews)
Nema komentara:
Objavi komentar